Matig Gevorderden diepgang

Matig Gevorderden Diepgang

Eens de doelstellingen van de beginnersgroep bevredigend bereikt zijn en u dit voor uzelf ook begint op te merken, is het ogenblik aangebroken om iets “méér”op te nemen. Nu is de tijd daar om van dat begeleid “speuren” over te gaan naar het zichzelf leren aandacht geven alsook aan de ademhaling. De aandacht alléén bij de ademhaling en nergens anders.

Dit gebeurt in 2 fasen :
     Niets dan het volgen van de adem, in verschillende houdingen.
     Het leren richten van de adem naar de plaats waar de houding
op inwerkt (bv de maag…)

Dan wordt de ademhaling pas “prânâyâma”. Letterlijk wil dit zeggen :
“het aandacht geven aan en het richten van de adem”.
We zijn vol aandacht
voor dit proces en de verschillende manieren waarop dit in de Hatha Yoga wordt aangereikt. Alweer om er iets mee te doen in het voordeel van onze lichamelijke en psychische gezondheid.

âsana

     De eenvoudige bewegingen van de beginnersgroep gaan nu geleid worden in de typische “yoga-asana’s, onbeweeglijke lichaamshoudingen die door hun talrijke verscheidenheid de levensenergie “prâna” naar alle belangrijke plaatsen in ons
lichaam voeren. Aandacht en ademhaling komen hier overal bij te pas en het
leren te willen stil blijven in âsana, ogen gesloten, niet kijken naar wat de anderen doen. Alles gebeurt nu heel traag en ook de ademhaling verstilt en we worden zelf helemaal stil. Zo trachten we helemaal naar binnen te gaan zodat de âsana een soort mini-meditatie wordt.

prâna

Heel belangrijk is daarna het “navoelen”. Weer eens “een zich rekenschap geven van” (awareness) dat er iets belangrijks gebeurd is met ons lichaam, in onze geest. Dat we in ons lichaam nu iets voelen, nu pas ontdekken : prâna, de steeds in beweging zijnde levensenergie. We ontdekken die energie geleidelijk meer en meer en leren ze rond te geleiden. In onze geest komt meer stilte. Allemaal dingen waarbij het verstand niet mag tussen komen. Wel de wil om het te leren doen. Leren volgen van de leidende stem in de achtergrond.

Dit werken aan onszelf, ten gunste van onszelf maar ook ten gunste van de omgeving, de kinderen, de partner, waarvoor meer luisterbereidheid en geduld kan opgebracht worden, voor alle mensen die rechtstreeks met de “kwaliteit” van onze aanwezigheid geconfronteerd worden.

 

Contact

voor meer informatie en aanmelden

Kalender

overzicht programma

Beginners

De ervaring heeft ons geleerd dat de beginnersgroep een heel belangrijke groep is, zoniet de allerbelangrijkste. Hier worden de fundamenten gelegd van alle latere vormen van Yoga praktijk.

Even tot rust komen

Hier ligt de nadruk hier op ontspannen, loslaten, even tot rust komen. Tijd voor jezelf in een rustige, sfeervolle omgeving. Vrij van competitie.

Gevorderden

Voor de gevorderden moet er niet meer zo heel veel gezegd worden...

Meditatie

Leren Mediteren is leren...

Mindful yoga

Deze cursus cursus is gericht tot éénieder die een moment van rust wil inbouwen in zijn of haar veeleisende bestaan of herstellend zijn van één of andere stressziekte.

Matig Gevorderden

In dit uur maken we een overgang van Beginner naar Matig Gevorderden.

Mantra

Tot rust komen door het chanten van mantra’s olv Griet Vermeiren.

Yoga, psycho, pijn en stress

Deze groep geeft de zekerheid dat we met yoga verlichting zullen kunnen brengen in wat een mens kan treffen.

Fibromyalgie

In deze groep gaan we dieper ingaan op onze psyche en op pad gaan naar een oplossing voor pijnbestrijding.

waarom kiezen voor het instituut?

Wij bieden gedegen kennis, zijn een erkend instituut en waarborgen de kwaliteit van zowel theorie en praktijk. Zonder beide elementen zou er een vertekend beeld ontstaan van wat yoga is.  Een totaal pakket van kennis, enthousiasme en ervaring.

De Docente

Conny Cams

Erkend yogaleraar sedert 2004

Taak binnen het Vormingsinstituut
Binnen de opleiding verzorgt zij de cursus Chakra’s.

Verzorgt de wekelijkse zaallessen en is titularis van Beginners en Matig Gevorderden Diepgang op dinsdagavond. 

Testimonial

‘Vanaf het begin van de les word je door de zachte rustgevende stem van Conny direct op je gemak
gesteld. Na een yogales met Conny voel ik mij zowel ontladen van stress, als opgeladen met energie. Een aanrader dus !’
Jean -Paul

student

Start
nu
met een yoga les!

error: Content is protected !!